Czy powinieneś zmienić strategię realizacji celu sprzedaży?

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Na początku roku zaplanowałeś (ze swoim zespołem) w jaki sposób zrealizujejsz zakładany target sprzedaży. Ustaliłeś kluczowe rynki, oczekiwany poziom intensywności działań, sposób weryfikacji postępów – innymi słowy w sposób profesjonalny zarządziłeś swoją sprzedażą. Wszystko było by OK gdyby nie wybuch paniki wywołany epidemią COVID-19.

Konsekwencje zahamowania sprzedaży spowodowane epidemią COVID-19

Od połowy marca większość zespołów handlowych raczej markuje pracę niż faktycznie realizuje zakładane działania i swoje budżety. Przez ostatnie 3 miesiące tempo napełniania lejków sprzedaży spadło niemal do zera, dużo tematów z lejka sprzedaży wyparowało lub zostało przesuniętych na kolejne miesiące.

Czy w takim razie powinieneś zmienić strategię realizacji celu sprzedaży?

Z perspektywy zarządzania sprzedażą złożoną, wymagającą edukacji i konsensusu po stronie klienta, w tej chwili WSZYSTKIE ZAŁOŻENIA związane z lejkiem sprzedaży, które przyjmowałeś na początku roku, NIE SĄ PRAWDZIWE. Parametry takie jak win rate, długość cyklu sprzedaży, konwersja lead->szansa sprzedaży, liczba generowanych leadów – innymi słowy wszystkie kluczowe parametry, które decydują o tym jaka strategia sprzedaży jest najlepsza – muszą zostać wyznaczone na nowo. EMPIRYCZNIE.

Dlatego warto jest wrócić do naszego Kalkulatora Prospectingowego 2020, gdzie oprócz planowania działań sprzedaży, jest przygotowane narzędzie do empirycznej weryfikacji przyjętych założeń. Jeżeli bedziesz monitorował osiągane postępy każdego tygodnia to już po pierwszych 14 dniach będziesz miał pierwsze wnioski na temat jakie są OBECNIE parametry lejka sprzedaży. I będziesz mógł na tej podstawie podjąć decyzję jaką strategię sprzedaży należy wybrać.

Pobierz najnowszą wersję Kalkulatora Prospectingowego 2020 – obejrzyj krótkie filmy instruktażowe i zacznij działać. Daj znać, w komentarzach, jeżeli potrzebujecie dodatkowego wsparcia w ułożeniu strategii sprzedaży swojego zespołu.

Przeczytaj również to...

“Nie jestem zainteresowany”

“Co powinienem zrobić, kiedy potencjalny klient mówi “nie jestem zainteresowany”?
To pytanie zadaje mi wielu handlowców, więc jeśli Ty (lub Twoi handlowcy) też często słyszysz po drugiej stronie słuchawki “nie jestem zainteresowany” lub coś podobnego, to czas zmienić to, co mówisz!

Jak dobrze zacząć nowy rok w sprzedaży?

Zwykle w styczniu mocno skupiamy się na układaniu strategii na nowy rok. Wyznaczamy cele, priorytety, układamy plany,  ustalamy miary itd.
W natłoku naszych własnych wewnętrznych spraw często nam umyka nam pewna ważna rzecz a wraz z nią szansa… Jaka?

Sylwestrowe Refleksje

Koniec roku w sprzedaży to reset wyników. Niezależnie od tego czy osiągnęliśmy wielki sukces, czy walczyliśmy, ale nie doszliśmy do założonego celu, jako sprzedawcy zaczynamy nowy rok z pustym kontem.

1 komentarz na temat “Czy powinieneś zmienić strategię realizacji celu sprzedaży?”

  1. Dzięki za wpis, jest bardzo pomocny. Co sądzisz o możliwej drugiej fali zachorowań na covid? Czy możemy szykować się na potencjalny drugi lockdown?

Napisz swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *