Jak dobrze zacząć nowy rok w sprzedaży?

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Nie będę namawiać Cię do noworocznych postanowień, które w większości przypadków i tak blakną po paru miesiącach. W moim przypadku w sprzedaży najlepiej sprawdzają się plany miesięczne i kwartalne, więc dziś będzie o tym, co warto zrobić (oprócz intensywnego prospectingu :)) przez pierwsze 30 dni roku.

Zwykle w styczniu mocno skupiamy się na układaniu strategii na nowy rok. Wyznaczamy cele, priorytety, układamy plany,  ustalamy miary itd.. Mamy mnóstwo spotkań wewnętrznych, kick-off -ów, narad, dyskusji.

Koncentrujemy się na tym, co my sami musimy osiągnąć w Nowym Roku.
W natłoku naszych własnych wewnętrznych spraw często nam umyka nam pewna ważna rzecz a wraz z nią szansa… Jaka?

Otóż nasi klienci wykonują dokładnie to samo ćwiczenie w swoich firmach.
Ustalają swoje cele i priorytety na nowy rok, układają plany.

Najlepszą rzeczą, jaką możemy zrobić w ciągu najbliższych 30 dni, to spotkać się z naszymi klientami i porozmawiać o ich celach, zrozumieć oczekiwania jakie stawia przed nimi w tym roku ich organizacja, dowiedzieć się jakie mają wyzwania.

Znajdź czas, by zapytać swoich klientów:

  • Jakie cele ich organizacje wyznaczyły sobie na Nowy Rok?
  • Jakie będą ich kluczowe inicjatywy?
  • Jakie najważniejsze zmiany planują?
  • Co to oznacza dla osób, z którymi rozmawiasz?
  • Czy planują osiągnąć jakieś nowe/ lepsze wskaźniki?
  • Czy pojawiły się jakieś nowe priorytety?

Nowy Rok to także Nowy Rok dla Twoich klientów. Nie zmarnuj tej szansy skupiając się w styczniu tylko na swoich wewnętrznych sprawach.

Klienci też właśnie teraz robią plan jak osiągnąć swoje tegoroczne cele.

Zadbaj o to, by być częścią tego planu.

Przeczytaj również to...

“Nie jestem zainteresowany”

“Co powinienem zrobić, kiedy potencjalny klient mówi “nie jestem zainteresowany”?
To pytanie zadaje mi wielu handlowców, więc jeśli Ty (lub Twoi handlowcy) też często słyszysz po drugiej stronie słuchawki “nie jestem zainteresowany” lub coś podobnego, to czas zmienić to, co mówisz!

Sylwestrowe Refleksje

Koniec roku w sprzedaży to reset wyników. Niezależnie od tego czy osiągnęliśmy wielki sukces, czy walczyliśmy, ale nie doszliśmy do założonego celu, jako sprzedawcy zaczynamy nowy rok z pustym kontem.

Napisz swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *