CustomerCentric Selling®

Proces i metodyka sprzedaży dla zorientowanych na sukces sprzedawców i menedżerów sprzedaży

CustomerCentric Selling® to nowoczesna, kompleksowa metodyka sprzedaży produktów, usług i złożonych rozwiązań dla biznesu

CustomerCentric Selling® to wszystko czego potrzebujesz, by Twoja sprzedaż działała niezawodnie i osiągała powtarzalne, przewidywalne, stale rosnące wyniki.

Misja

CustomerCentric Selling® to nowoczesny proces sprzedaży B2B oraz metodyka sprzedaży B2B

Wyróżnikiem metodyki CustomerCentric Selling® jest dopasowanie działań sprzedawcy do procesu zakupu klienta i skupienie uwagi i rozmów handlowych na biznesie klienta – na jego celach biznesowych i oczekiwanej wartości biznesowej.

CustomerCentric Selling® to proces sprzedaży B2B oparty na procesie zakupu klienta oraz metodyka sprzedaży, która dostarcza handlowcom kompletny know-how „co i jak”należy robić na każdym etapie tego procesu, żeby odnieść sukces.

CustomerCentric Selling® to także kompletne środowisko sprzedaży gotowe do wdrożenia w organizacji – proces, standardy, narzędzia, zarządzanie wiedzą sprzedażową (sales content), miary i model zarządzania – sprawdzona baza w oparciu o którą organizacja może zbudować własne procesy sprzedaży i wciąż je doskonalić. W trakcie wdrożenia dostosowujemy proces CustomerCentric Selling® do specyfiki biznesu naszego klienta.

Kluczowe komponenty metodyki CustomerCentric Selling®

Sprzedaż oparta na procesie zakupu

Kamienie milowe zdefiniowane są jako behawioralne wskaźniki procesu decyzyjnego klienta

Model kompetencji sprzedawcy B2B

Wytyczne do rozwoju wiedzy i umiejętności handlowców

Najlepsze praktyki sprzedaży

Know-how co i jak należy robić, aby stymulować klienta do przechodzenia przez kolejne etapy procesu decyzyjnego

Rezultaty procesu i miary postępu

Oparte na dowodach wskaźniki postępu w procesie zakupowym klienta, statystyki

Narzędzia Sales Ready Messaging®

Spójny zestaw scenariuszy, formularzy, szablonów – tworzący bazę wiedzy sprzedażowej (sales content)

Model zarządzania lejkiem sprzedaży

Podstawa do precyzyjnego prognozowania i kwalifikacji szans na sprzedaż

Postaw na sprawdzoną strategię sprzedaży B2B
CustomerCentric Selling®

Okładka książki CustomerCentric Selling (second edition)

CustomerCentric Selling
(second edition)

Jak profesjonalnie i skutecznie sprzedawać rozwiązania dla biznesu w czasach Google i portali społecznościowych
Okładka książki Rethinking the Sales Cycle

Rethinking the Sales Cycle

Książka o tym, jak zmieniła się sprzedaż w erze Internetu
Okładka książki CustomerCentric Selling® Field Guide to Prospecting and Business Development: Techniques, Tools, and Exercises to Win More Business

CustomerCentric Selling® Field Guide to Prospecting and Business Development: Techniques, Tools, and Exercises to Win More Business

Praktyczne sposoby jak prowadzić nowoczesny, skuteczny prospecting B2B w czasach Internetu

 

Proces sprzedaży CustomerCentric Selling®

Proces sprzedaży CustomerCentric Selling® jest odzwierciedleniem procesu zakupu klienta. Sprzedawca skupia się na tym, by pomóc klientowi w procesie decyzyjnym.

Kamienie milowe w lejku sprzedaży zdefiniowane są jako kolejne etapy procesu zakupowego klienta. O przejściu szansy sprzedaży do kolejnego etapu decydują oparte na dowodach (evidence based) wskaźniki w zachowaniu klienta, które świadczą o postępach w procesie decyzyjnym klienta.

To podejście stanowi kluczową różnicę w stosunku do tradycyjnego procesu sprzedaży, gdzie kamienie milowe zdefiniowane są zazwyczaj jako kolejne zadania, które powinien wykonać sprzedawca.

Metodyka CustomerCentric Selling® – to kompletny, profesjonalny know-how dla handlowców B2B – przewodnik o tym co i w jaki sposób robić, aby pomóc klientowi przejść przez kolejne etapy procesu zakupu i podjąć decyzję.

Metodyka oprócz wiedzy i umiejętności dostarcza także narzędzia, które przyspieszają i ułatwiają pracę handlowców (scenariusze, modele, szablony, przykłady). Narzędzia takie jak np. Solution Development Prompter®, czy szablony Success Story, nie tylko pomagają handlowcom przygotować się do rozmowy z klientem, ale przede wszystkim pozwalają budować w firmie wiedzę sprzedażową (sales content) – gromadzić ją, rozwijać i dzielić się nią wewnątrz organizacji.

 

Najlepsze praktyki sprzedaży CustomerCentric Selling®

 

Model kompetencji sprzedaży CustomerCentric Selling®

Metodyka CustomerCentric Selling® definiuje również model kompetencji handlowców.

Do każdego etapu procesu przypisane są kluczowe umiejętności, które handlowcy powinni rozwijać, by skutecznie sprzedawać. Miary i wskaźniki na każdym etapie pomagają handlowcom samodzielnie ocenić własną efektywność i pracować nad jej poprawą.

Misja

W jakiego rodzaju sprzedaży CustomerCentric Selling® sprawdza się najlepiej

Metodyka CustomerCentric Selling® sprawdzi się u Ciebie jeśli:

  • aktywnie zdobywasz na rynku klientów biznesowych (B2B),
  • działasz w warunkach silnej konkurencji,
  • oferujesz rozwiązania, które wymagają doradztwa,
  • wartość Twoich zamówień i kontraktów jest stosunkowo wysoka
  • w proces decyzyjny klienta zwykle zaangażowany jest zarząd lub wyższa kadra zarządzająca
  • sprzedaż odbywa się w bezpośrednim kontakcie z klientem podczas spotkań (także online) i rozmów telefonicznych

CustomerCentric Selling® to nowoczesny proces sprzedaży B2B oraz metodyka sprzedaży B2B

Trzymaj rękę na pulsie

Raz w tygodniu prosto do Twojej skrzynki e-mail: 
  • aktualne trendy w złożonej sprzedaży B2B,
  • sprawdzone know-how
  • narzędzia dla handlowców i szefów sprzedaży.
Zgoda 1
Zgoda 2