SZKOLENIE

Demonstrowanie oprogramowania

Szkolenie
2 dni
6-12 osób

Dobra prezentacja nie gwarantuje sprzedaży, ale słaba prezentacja może być przyczyną dotkliwej porażki. Prezentowanie aplikacji, która ma dziesiątki możliwości i niezliczoną ilość sposobów nawigacji przez procesy i zadania, jest trudnym wyzwaniem dla prezentera. Łatwo popełnić błędy, które zamiast do decyzji o zakupie prowadzą klienta do dezorientacji i przekonania, że to rozwiązanie w jego biznesie się nie sprawdzi.

Po tym szkoleniu więcej takich błędów nie popełnisz!

Cel szkolenia

Celem szkolenia Demonstrowanie Oprogramowania jest rozwój praktycznych umiejętności prezentowania oprogramowania dla biznesu i rozwiązań IT w sposób interesujący i zrozumiały dla odbiorców.

Profil uczestnika

Szkolenie przeznaczone jest dla handlowców B2B, konsultantów, konsultantów presales, inżynierów sprzedaży oraz wszystkich osób, które w procesie sprzedaży prowadzą prezentacje oprogramowania i innych złożonych rozwiązań technologicznych dla biznesu.

Wymagania dla uczestników: Znajomość głównych funkcji i scenariuszy zastosowań prezentowanych rozwiązań + laptop z dostępem (online, lub ofline) do prezentowanej aplikacji.

Czego nauczą się uczestnicy

Szkolenie rozwija umiejętności, prezentowania oprogramowania i rozwiązań IT w sposób zrozumiały, interesujący i angażujący odbiorców. Uczestnicy szkolenia nauczą się jak ograniczyć prezentowanie niuansów technicznych i cech produktów na rzecz scenariuszy użycia odnoszących się bezpośrednio do biznesu klienta i wspierających budowanie wartości biznesowej dla klienta. Poznają techniki i metody, które pomogą im przygotować i poprowadzić prezentację, która dostarczy klientowi konkretnych i zrozumiałych argumentów na rzecz zakupu prezentowanych rozwiązań

  • Tworzyć scenariusze prezentacji według sprawdzonej, skutecznej struktury
  • Budować angażujące scenariusze prezentacji, powiązane z wymaganiami klienta
  • Rozpoczynać i kończyć demonstracje korzyściami dla klienta
  • Podkreślać przewagi konkurencyjne umiejętnie wplatając je w prezentację
  • Budować przekonujące uzasadnienia dla wartości biznesowej rozwiązania
  • Przyciągać i kontrolować uwagę publiczności
  • Prowadzić prezentacje w zrozumiały i przystępny sposób dla różnych grup odbiorców
  • Angażować publiczność, aktywizować słuchaczy, obierać odpowiedni język do prezentacji dla określonej grupy słuchaczy
  • Wykorzystywać techniki wspierające zapamiętanie przekazu
  • Wykorzystywać techniki wizualne wspierające demonstrację

Program szkolenia

Główne punkty programu szkolenia:

  1. Co o sprzedaży powinien wiedzieć prezenter oprogramowania
    • Proces zakupu klienta kontra proces sprzedaży
    • miejsce prezentacji w procesie sprzedaży
  2. Rola demonstrowania oprogramowania w procesie sprzedaży
    • Wzbudzanie zainteresowania
    • Kreowanie oczekiwań
    • Dowodzenie możliwości produktu/rozwiązania
    • Potwierdzanie stabilności/elastyczności organizacji
  3. Typowe błędy popełniane podczas demonstrowania oprogramowania – już więcej ich nie popełnisz!
  4. Struktura prezentacji
    • Sceny i ujęcia
    • Wykorzystanie techniki: Powiedz – Pokaż – Powiedz
    • Scenariusze użycia
  5. Elementy wizualne
    1. Elementy wspierające technikę Powiedz – Pokaż – Powiedz
    2. Otwieranie i zamykanie sceny
    3. Jak zacząć i na czym skończyć demonstrowanie oprogramowania
  6. Praca z audytorium
    • Metody angażowania i aktywizacji słuchaczy
    • Typowe błędy
  7. Organizacja pracy w trakcie demonstrowania
    • Role prelegentów
    • Organizacja technologii
    • Kontrolowanie zakresu

W jaki sposób pracujemy

Podstawy teoretyczne przekazujemy w formie mini wykładów. Teorię wzbogacamy licznymi przykładami z realnego biznesu. Umiejętności praktyczne pomagamy rozwijać poprzez ćwiczenia indywidualne, w tym ćwiczenia przed kamerą. Uczestnicy mogą w trakcie szkolenia na bieżąco zadawać trenerom pytania, dyskutować i analizować swoje rzeczywiste przypadki i problemy.

Case study – praca z kamerą

W trakcie szkolenia uczestnicy pracują nad prezentacją swojego software’u dla wybranego klienta (rynku) i prezentują fragmenty przygotowanego przez siebie materiału w kolejnych iteracjach. Uczestnicy mają możliwość przeanalizowania z trenerem swoich postępów, efektów pracy, oraz uzyskania informacji zwrotnej i omówienia obszarów do poprawy.

Każdy uczestnik otrzymuje nagrania własnych wystąpień oraz dodatkowe zadania do wykonania na podstawie tych nagrań

Opinie uczestników

Szkolenie całkowicie zmieniło się moje podejście do prezentacji oprogramowania. Informacje i umiejętności wyniesione ze szkolenia będą dla mnie stanowiły podstawę do dalszej pracy.
Konsultant Presales
ProALPHA
Bardzo spodobała mi się technika 3xP. W swojej pracy na pewno wykorzystam podział prowadzonych zajęć na sceny i ujęcia, zwiększy to uwagę studentów. Fajnie, ciekawie i spójnie poprowadzone szkolenie.
Instruktor
CNS Solutions
Najciekawszym tematem było zagadnienie błędów najczęściej popełnianych podczas prezentacji. Uważam, że wiedza wyniesiona ze szkolenia zwiększy skuteczność prezentacji naszej firmy. Warto było poświęcić czas na to szkolenie.
Konsultant
Sente Systemy Informatyczne
Najbardziej w szkoleniu spodobało mi się wprowadzanie uwag „na żywo”, co źle robię i jak mam to poprawić. Warsztaty dały mi możliwość praktycznego przećwiczenia zdobytych umiejętności. Szkolenie oceniam bardzo pozytywnie, jako godne polecenia innym.
Specjalista Ds. Handlowych
OPTeam S.A.
Warto było wziąć udział w szkoleniu, bardzo poszerzyło moje umiejętności. Bardzo cenna była dla mnie możliwość przećwiczenia własnej prezentacji i naniesienia korekt. Chętnie rozszerzyłbym swoją wiedzę w tym temacie na następnych szkoleniach.
Menedżer Ds. Produktu
BPSC

Porozmawiajmy o szkoleniu dedykowanym dla Twojego zespołu!

Scroll to Top

Propozycja terminu rozmowy

Propozycja terminu rozmowy

Podaj swoje dane kontaktowe oraz najlepszy czas do rozmowy

 
Godzina *
Format

Trzymaj rękę na pulsie

Raz w tygodniu prosto do Twojej skrzynki e-mail: 
  • aktualne trendy w złożonej sprzedaży B2B,
  • sprawdzone know-how
  • narzędzia dla handlowców i szefów sprzedaży.
Zgoda 1
Zgoda 2