SZKOLENIE
Inicjowanie sprzedaży B2B przez telefon (Cold Call 2.0)
Telefon jest mocno nadużywany przez telemarketing i sprzedaż bezpośrednią więc handlowcy B2B poszukują alternatywnych sposobów docierania do decydentów, networkingu, rekomendacji, polecenia, z kampanii mailingowej.
Jednak nic nie przebije prawdziwej, bezpośredniej rozmowy z klientem. Jeśli pierwsza rozmowa będzie dla klienta interesująca – zyskasz szansę na biznes
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest rozwój umiejętności profesjonalnego i skutecznego inicjowania procesów sprzedaży B2B przez telefon – nawiązywania kontaktów z decydentami biznesowymi i angażowania ich w proces zakupu.
Profil uczestnika
Szkolenie przeznaczone jest dla handlowców B2B, KAM-ów, specjalistów New Business Development, osób odpowiedzialnych za umawianie spotkań dla zespołu sprzedaży, oraz wszystkich, którzy chcą skutecznie docierać do decydentów biznesowych klientów.
Wymagana wiedza/ doświadczenie: podstawowa znajomość własnej oferty i docelowych rynków
Czego nauczą się uczestnicy
Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się jak przygotować się do pierwszej rozmowy przez telefon z decydentem klienta. Dowiedzą się jak przekonać asystentkę, by połączyła z szefem i jak poprowadzić rozmowę, by wzbudzić zainteresowanie i wykreować nową szansę na sprzedaż.
Szkolenie uczy jak rozpocząć cykl zakupowy u klienta, który do tej pory nie rozważał zakupu.
- Wyszukiwać w organizacji klienta osoby podejmujące decyzje o zakupie
- Współpracować z asystentkami i sekretarkami
- Wzbudzać u rozmówców zainteresowanie i chęć kontynuacji rozmowy
- Skupiać uwagę i temat rozmowy handlowej na biznesie klienta i wartości biznesowej
- Tworzyć historie referencyjne i wykorzystywać je, by budować relacje i zainteresowanie
- Budować scenariusz efektywnych rozmów telefonicznych w sprzedaży B2B
- Uzyskiwać dostęp do decydentów biznesowych
- Świadomie kształtować przebieg i atmosferę pierwszych rozmów z klientem przez telefon
- Prowadzić w praktyce pierwsze rozmowy przez telefon i uzyskiwać zgodę na kontynuację procesu sprzedaży
- Planować sesje telefoniczne adekwatnie do planu sprzedaży
Program szkolenia
- Podstawowe założenia – fazy procesu zakupu, linia budżetu
- Proces zakupu klienta i jego fazy
- Linia budżetu
- Przygotowanie do pierwszego kontaktu z Klientem
- Co trzeba wiedzieć o kliencie przed pierwszym telefonem
- Lista potencjalnych rozmówców – z kim i dlaczego warto rozmawiać
- Wybór kluczowych tematów rozmowy
- Scenariusz pierwszej rozmowy przez telefon
- Jak zdobyć uwagę i zainteresowanie rozmówcy
- Jak zdobyć zgodę na kontynuację rozmowy
- Tworzenie i wykorzystanie historii referencyjnych
- Jak zdobyć dostęp do decydenta
- Jak współpracować z asystentkami i sekretarkami
- Typowe problemy w trakcie pierwszego kontaktu – jak je ominąć lub pokonać
- Ocena skuteczności sesji telefonicznych (statystyki, miary) i wskazówki do korekty
W jaki sposób pracujemy
Podstawy teoretyczne przekazujemy w formie mini wykładów. Teorię wzbogacamy licznymi przykładami z realnego biznesu.
Umiejętności praktyczne pomagamy rozwijać poprzez ćwiczenia indywidualne i zespołowe oraz odgrywanie ról. Uczestnicy mogą w trakcie szkolenia na bieżąco zadawać trenerom pytania, dyskutować i analizować swoje rzeczywiste przypadki i problemy.
W trakcie szkolenia uczestnicy pod okiem trenera opracowują i mają okazję przećwiczyć własne scenariusze rozmów z decydentami biznesowymi swoich wybranych klientów, gotowe do wykorzystania w codziennej pracy.
Uczestnicy otrzymują przykładowe skrypty, szablony success story, gotowe procedury i arkusze kontrolne, które pomagają szybko i skutecznie wdrożyć nowe umiejętności i włączyć je do codziennej praktyki.
Opinie uczestników
Najczęściej zadawane pytania
![](https://customercentric.pl/wp-content/uploads/2020/04/ccs-page-01.png)
Zdecydowanie tak. Metody, które poznajecie na szkoleniu są sprawdzone pod kątem skuteczności również na rynku polskim zarówno przez nas, jak i (a może przede wszystkim:)) przez naszych klientów. Na warsztacie dzielimy się zresztą z Wami danymi co do skuteczności poszczególnych metod i technik. Podajemy dane liczbowe/ przykładowe raporty pochodzące od naszych klientów.
Cena zawiera: 2 dni intensywnych warsztatów prowadzonych przez akredytowanego trenera CustomerCentric Selling® Materiały szkoleniowe Certyfikat ukończenia szkolenia Narzędzia i szablon Nielimitowany dostęp do platformy CCS24 z materiałami po szkoleniu Wsparcie po szkoleniu na platformie CCS24 przez 30 dni po szkoleniu Lunch oraz przerwy kawowe Cena nie zawiera: Kosztów dojazdu uczestników Kosztów zakwaterowania uczestników
Tak. Rezerwację można odwołać bez ponoszenia konsekwencji finansowych. Rezerwacja nie jest jednoznaczna z zapisaniem się na szkolenie. Aby wziąć udział w szkoleniu należy potwierdzić rezerwację i dopełnić formalności w postaci przesłania formularza zamówienia oraz dokonać opłaty za szkolenie. Nasz koordynator szkolenia skotaktuje się z Tobą po otrzymaniu Twojej rezerwacji i przeprowadzi Cię przez proste formalności krok po kroku.
Szukam innych usług wspierających Poszukiwanie nowych klientów
Wróć do strategii
Szukam innej strategii
Wróć do listy strategii