SZKOLENIE

Inicjowanie sprzedaży B2B przez telefon (Cold Call 2.0)

Szkolenie
2 dni
4-8 osób

Telefon jest mocno nadużywany przez telemarketing i sprzedaż bezpośrednią więc handlowcy B2B poszukują alternatywnych sposobów docierania do decydentów, networkingu, rekomendacji, polecenia, z kampanii mailingowej.

Jednak nic nie przebije prawdziwej, bezpośredniej rozmowy z klientem. Jeśli pierwsza rozmowa będzie dla klienta interesująca – zyskasz szansę na biznes

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest rozwój umiejętności profesjonalnego i skutecznego inicjowania procesów sprzedaży B2B przez telefon – nawiązywania kontaktów z decydentami biznesowymi i angażowania ich w proces zakupu.

Profil uczestnika

Szkolenie przeznaczone jest dla handlowców B2B, KAM-ów, specjalistów New Business Development, osób odpowiedzialnych za umawianie spotkań dla zespołu sprzedaży, oraz wszystkich, którzy chcą skutecznie docierać do decydentów biznesowych klientów.

Wymagana wiedza/ doświadczenie: podstawowa znajomość własnej oferty i docelowych rynków

Czego nauczą się uczestnicy

Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się jak przygotować się do pierwszej rozmowy przez telefon z decydentem klienta. Dowiedzą się jak przekonać asystentkę, by połączyła z szefem i jak poprowadzić rozmowę, by wzbudzić zainteresowanie i wykreować nową szansę na sprzedaż.

Szkolenie uczy jak rozpocząć cykl zakupowy u klienta, który do tej pory nie rozważał zakupu.

  • Wyszukiwać w organizacji klienta osoby podejmujące decyzje o zakupie
  • Współpracować z asystentkami i sekretarkami
  • Wzbudzać u rozmówców zainteresowanie i chęć kontynuacji rozmowy
  • Skupiać uwagę i temat rozmowy handlowej na biznesie klienta i wartości biznesowej
  • Tworzyć historie referencyjne i wykorzystywać je, by budować relacje i zainteresowanie
  • Budować scenariusz efektywnych rozmów telefonicznych w sprzedaży B2B
  • Uzyskiwać dostęp do decydentów biznesowych
  • Świadomie kształtować przebieg i atmosferę pierwszych rozmów z klientem przez telefon
  • Prowadzić w praktyce pierwsze rozmowy przez telefon i uzyskiwać zgodę na kontynuację procesu sprzedaży
  • Planować sesje telefoniczne adekwatnie do planu sprzedaży

Program szkolenia

  1. Podstawowe założenia – fazy procesu zakupu, linia budżetu
    • Proces zakupu klienta i jego fazy
    • Linia budżetu
  2. Przygotowanie do pierwszego kontaktu z Klientem
    • Co trzeba wiedzieć o kliencie przed pierwszym telefonem
    • Lista potencjalnych rozmówców – z kim i dlaczego warto rozmawiać
    • Wybór kluczowych tematów rozmowy
  3. Scenariusz pierwszej rozmowy przez telefon
    • Jak zdobyć uwagę i zainteresowanie rozmówcy
    • Jak zdobyć zgodę na kontynuację rozmowy
    • Tworzenie i wykorzystanie historii referencyjnych
  4. Jak zdobyć dostęp do decydenta
    • Jak współpracować z asystentkami i sekretarkami
  5. Typowe problemy w trakcie pierwszego kontaktu – jak je ominąć lub pokonać
  6. Ocena skuteczności sesji telefonicznych (statystyki, miary) i wskazówki do korekty

W jaki sposób pracujemy

Podstawy teoretyczne przekazujemy w formie mini wykładów. Teorię wzbogacamy licznymi przykładami z realnego biznesu.

Umiejętności praktyczne pomagamy rozwijać poprzez ćwiczenia indywidualne i zespołowe oraz odgrywanie ról. Uczestnicy mogą w trakcie szkolenia na bieżąco zadawać trenerom pytania, dyskutować i analizować swoje rzeczywiste przypadki i problemy.

W trakcie szkolenia uczestnicy pod okiem trenera opracowują i mają okazję przećwiczyć własne scenariusze rozmów z decydentami biznesowymi swoich wybranych klientów, gotowe do wykorzystania w codziennej pracy.

Uczestnicy otrzymują przykładowe skrypty, szablony success story, gotowe procedury i arkusze kontrolne, które pomagają szybko i skutecznie wdrożyć nowe umiejętności i włączyć je do codziennej praktyki.

Opinie uczestników

Szkolenie wyróżniające się z gąszczu inny szkoleń sprzedażowych, nowa koncepcja, można łatwo zaadaptować wiedzę w życie.
Specjalista Ds. Handlowych
GRENKELEASING
Szkolenie wyróżniające się z gąszczu inny szkoleń sprzedażowych, nowa koncepcja, można łatwo zaadaptować wiedzę w życie.
Specjalista Ds. Handlowych
GRENKELEASING
Szkolenie wyróżniające się z gąszczu inny szkoleń sprzedażowych, nowa koncepcja, można łatwo zaadaptować wiedzę w życie.
Specjalista Ds. Handlowych
GRENKELEASING

Najczęściej zadawane pytania

Zdecydowanie tak. Metody, które poznajecie na szkoleniu są sprawdzone pod kątem skuteczności również na rynku polskim zarówno przez nas, jak i (a może przede wszystkim:)) przez naszych klientów. Na warsztacie dzielimy się zresztą z Wami danymi co do skuteczności poszczególnych metod i technik. Podajemy dane liczbowe/ przykładowe raporty pochodzące od naszych klientów.

Cena zawiera: 2 dni intensywnych warsztatów prowadzonych przez akredytowanego trenera CustomerCentric Selling® Materiały szkoleniowe Certyfikat ukończenia szkolenia Narzędzia i szablon Nielimitowany dostęp do platformy CCS24 z materiałami po szkoleniu Wsparcie po szkoleniu na platformie CCS24 przez 30 dni po szkoleniu Lunch oraz przerwy kawowe Cena nie zawiera: Kosztów dojazdu uczestników Kosztów zakwaterowania uczestników

Tak. Rezerwację można odwołać bez ponoszenia konsekwencji finansowych. Rezerwacja nie jest jednoznaczna z zapisaniem się na szkolenie. Aby wziąć udział w szkoleniu należy potwierdzić rezerwację i dopełnić formalności w postaci przesłania formularza zamówienia oraz dokonać opłaty za szkolenie. Nasz koordynator szkolenia skotaktuje się z Tobą po otrzymaniu Twojej rezerwacji i przeprowadzi Cię przez proste formalności krok po kroku.

Wypełnij formularz rezerwacji i wyślij go do nas. Koordynator szkolenia skontaktuje się z Tobą niezwłocznie, potwierdzi rezerwację i pomoże Ci w dopełnieniu prostych formalności.

Porozmawiajmy o szkoleniu dedykowanym dla Twojego zespołu!

Scroll to Top

Propozycja terminu rozmowy

Propozycja terminu rozmowy

Podaj swoje dane kontaktowe oraz najlepszy czas do rozmowy

 
Godzina *
Format

Trzymaj rękę na pulsie

Raz w tygodniu prosto do Twojej skrzynki e-mail: 
  • aktualne trendy w złożonej sprzedaży B2B,
  • sprawdzone know-how
  • narzędzia dla handlowców i szefów sprzedaży.
Zgoda 1
Zgoda 2