SZKOLENIE

Inicjowanie sprzedaży B2B przez telefon
(Cold Call 2.0)

Szkolenie

2 dni

4-8 osób

Telefon jest mocno nadużywany przez telemarketing i sprzedaż bezpośrednią więc handlowcy B2B poszukują alternatywnych sposobów docierania do decydentów, networkingu, rekomendacji, polecenia, z kampanii mailingowej.

Jednak nic nie przebije prawdziwej, bezpośredniej rozmowy z klientem. Jeśli pierwsza rozmowa będzie dla klienta interesująca – zyskasz szansę na biznes


Cel szkolenia

Celem szkolenia jest rozwój umiejętności profesjonalnego i skutecznego inicjowania procesów sprzedaży B2B przez telefon – nawiązywania kontaktów z decydentami biznesowymi i angażowania ich w proces zakupu.

Profil uczestnika

Szkolenie przeznaczone jest dla handlowców B2B, KAM-ów, specjalistów New Business Development, osób odpowiedzialnych za umawianie spotkań dla zespołu sprzedaży, oraz wszystkich, którzy chcą skutecznie docierać do decydentów biznesowych klientów.

Wymagana wiedza/ doświadczenie: podstawowa znajomość własnej oferty i docelowych rynków

Czego nauczą się uczestnicy

Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się jak przygotować się do pierwszej rozmowy przez telefon z decydentem klienta. Dowiedzą się jak przekonać asystentkę, by połączyła z szefem i jak poprowadzić rozmowę, by wzbudzić zainteresowanie i wykreować nową szansę na sprzedaż.

Szkolenie uczy jak rozpocząć cykl zakupowy u klienta, który do tej pory nie rozważał zakupu.

  • Wyszukiwać w organizacji klienta osoby podejmujące decyzje o zakupie
  • Współpracować z asystentkami i sekretarkami
  • Wzbudzać u rozmówców zainteresowanie i chęć kontynuacji rozmowy
  • Skupiać uwagę i temat rozmowy handlowej na biznesie klienta i wartości biznesowej
  • Tworzyć historie referencyjne i wykorzystywać je, by budować relacje i zainteresowanie

  • Budować scenariusz efektywnych rozmów telefonicznych w sprzedaży B2B
  • Uzyskiwać dostęp do decydentów biznesowych
  • Świadomie kształtować przebieg i atmosferę pierwszych rozmów z klientem przez telefon
  • Prowadzić w praktyce pierwsze rozmowy przez telefon i uzyskiwać zgodę na kontynuację procesu sprzedaży
  • Planować sesje telefoniczne adekwatnie do planu sprzedaży

Program szkolenia

  1. Podstawowe założenia – fazy procesu zakupu, linia budżetu
    • Proces zakupu klienta i jego fazy
    • Linia budżetu
  2. Przygotowanie do pierwszego kontaktu z Klientem
    • Co trzeba wiedzieć o kliencie przed pierwszym telefonem
    • Lista potencjalnych rozmówców – z kim i dlaczego warto rozmawiać
    • Wybór kluczowych tematów rozmowy
  3. Scenariusz pierwszej rozmowy przez telefon
    • Jak zdobyć uwagę i zainteresowanie rozmówcy
    • Jak zdobyć zgodę na kontynuację rozmowy
    • Tworzenie i wykorzystanie historii referencyjnych
  4. Jak zdobyć dostęp do decydenta
    • Jak współpracować z asystentkami i sekretarkami
  5. Typowe problemy w trakcie pierwszego kontaktu – jak je ominąć lub pokonać
  6. Ocena skuteczności sesji telefonicznych (statystyki, miary) i wskazówki do korekty

W jaki sposób pracujemy

Podstawy teoretyczne przekazujemy w formie mini wykładów. Teorię wzbogacamy licznymi przykładami z realnego biznesu.

Umiejętności praktyczne pomagamy rozwijać poprzez ćwiczenia indywidualne i zespołowe oraz odgrywanie ról. Uczestnicy mogą w trakcie szkolenia na bieżąco zadawać trenerom pytania, dyskutować i analizować swoje rzeczywiste przypadki i problemy.

W trakcie szkolenia uczestnicy pod okiem trenera opracowują i mają okazję przećwiczyć własne scenariusze rozmów z decydentami biznesowymi swoich wybranych klientów, gotowe do wykorzystania w codziennej pracy.

Uczestnicy otrzymują przykładowe skrypty, szablony success story, gotowe procedury i arkusze kontrolne, które pomagają szybko i skutecznie wdrożyć nowe umiejętności i włączyć je do codziennej praktyki.

Opinie uczestników

Szkolenie wyróżniające się z gąszczu inny szkoleń sprzedażowych, nowa koncepcja, można łatwo zaadaptować wiedzę w życie.

Specjalista ds. handlowych GRENKELEASING

Zupełnie inaczej poprowadzone szkolenie niż poprzednie, dużo technik sprzedażowych do wcielenia w życie.

Specjalista ds. marketingu i sprzedaży 4People

W końcu konkretna wiedza na temat tego jak omijać "bramkarzy".

Business Development Manager KOMTECH

Największa korzyść ze szkolenia to umiejętność zainteresowania decydenta już podczas pierwszej rozmowy.

Business Development Manager 3Soft

Najczęściej zadawane pytania

1Czy Wasze metody prospectingowe działają na polskim rynku?
Zdecydowanie tak. Metody, które poznajecie na szkoleniu są sprawdzone pod kątem skuteczności również na rynku polskim zarówno przez nas, jak i (a może przede wszystkim:)) przez naszych klientów.Na warsztacie dzielimy się zresztą z Wami danymi co do skuteczności poszczególnych metod i technik. Podajemy dane liczbowe/ przykładowe raporty pochodzące od naszych klientów.
2Co zawiera cena warsztatów?
Cena zawiera:2 dni intensywnych warsztatów prowadzonych przez akredytowanego trenera CustomerCentric Selling® Materiały szkoleniowe Certyfikat ukończenia szkolenia Narzędzia i szablon Nielimitowany dostęp do platformy CCS24 z materiałami po szkoleniu Wsparcie po szkoleniu na platformie CCS24 przez 30 dni po szkoleniu Lunch oraz przerwy kawowe Cena nie zawiera:Kosztów dojazdu uczestników Kosztów zakwaterowania uczestników
3Jeśli zarezerwuję dzisiaj miejsce na warsztatach, czy będę mógł je zmienić lub odwołać?
Tak. Rezerwację można odwołać bez ponoszenia konsekwencji finansowych. Rezerwacja nie jest jednoznaczna z zapisaniem się na szkolenie. Aby wziąć udział w szkoleniu należy potwierdzić rezerwację i dopełnić formalności w postaci przesłania formularza zamówienia oraz dokonać opłaty za szkolenie.Nasz koordynator szkolenia skotaktuje się z Tobą po otrzymaniu Twojej rezerwacji i przeprowadzi Cię przez proste formalności krok po kroku.
4Jestem zdecydowany wziąć udział w warsztatach - jak mogę się zapisać?
Wypełnij formularz rezerwacji i wyślij go do nas. Koordynator szkolenia skontaktuje się z Tobą niezwłocznie, potwierdzi rezerwację i pomoże Ci w dopełnieniu prostych formalności.

Porozmawiajmy o szkoleniu dedykowanym dla Twojego zespołu!

Zapisz się na nasz newsletter

Wypełniając ten formularz, przekazujesz nam swoje dane osobowe i udzielasz firmie Customer Centric Selling Poland, 40-842 Katowice, ul. Pietrusińskiego 7c (administrator danych) zgody na ich przetwarzanie. Twoje dane osobowe będziemy przetwarzać wyłacznie w celu marketingu naszych produktów i usług. Oświadczasz także, że akceptujesz naszą politykę prywatności i plików cookies.

Wypełniając ten formularz, przekazujesz nam swoje dane osobowe i udzielasz firmie Customer Centric Selling Poland, 40-842 Katowice, ul. Pietrusińskiego 7c (administrator danych) zgody na ich przetwarzanie. Twoje dane osobowe będziemy przetwarzać wyłacznie w celu marketingu naszych produktów i usług. Oświadczasz także, że akceptujesz naszą politykę prywatności i plików cookies.