Targeting

Brakujące ogniwo między Twoją strategią sprzedaży, a oczekiwanymi działaniami zespołu sprzedaży

Pierwszym krokiem na drodze do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży, po zdefiniowaniu strategii sprzedaży, jest przełożenie jej na kluczowe miary i działania niezbędne do osiągnięcia sukcesu — Targeting.

Targeting - Strategiczny plan działania

Dlaczego to jest ważne?
  • Pracując z dziesiątkami organizacji sprzedaży, często zakładaliśmy, że skoro odnoszą sukces, to mają dobrze zdefiniowaną strategię sprzedaży i każdy w dziale sprzedaży rozumie swoją rolę. Niestety, to rzadkość.
  • Nawet jeśli zarząd ma opisaną strategię sprzedaży, dla sprzedawców bywa ona niejasna, co skutkuje indywidualnym definiowaniem działań przez każdego sprzedawcę.
  • Sprzedawcy nie wiedzą, dla jakich klientów mają ofertę wartości. Marnują czas i zasoby na sprzedaż do niekwalifikowanych, niedopasowanych klientów.
  • Zamiast trafiać do klientów w “sweet spot”, uganiają się za każdym potencjalnym klientem, tracąc efekt synergii i specjalizację.
  • W efekcie zespół sprzedaży nie osiąga oczekiwanych wyników, a nakłady na przygotowanie strategii (np. nowego produktu) nie są wykorzystane.
Na co zwrócić uwagę? (rozwiązanie)
  • Pracując z dziesiątkami organizacji sprzedaży, często zakładaliśmy, że skoro odnoszą sukces, to mają dobrze zdefiniowaną strategię sprzedaży i każdy w dziale sprzedaży rozumie swoją rolę. Niestety, to rzadkość.
  • Nawet jeśli zarząd ma opisaną strategię sprzedaży, dla sprzedawców bywa ona niejasna, co skutkuje indywidualnym definiowaniem działań przez każdego sprzedawcę.
  • Sprzedawcy nie wiedzą, dla jakich klientów mają ofertę wartości. Marnują czas i zasoby na sprzedaż do niekwalifikowanych, niedopasowanych klientów.
  • Zamiast trafiać do klientów w “sweet spot”, uganiają się za każdym potencjalnym klientem, tracąc efekt synergii i specjalizację.
  • W efekcie zespół sprzedaży nie osiąga oczekiwanych wyników, a nakłady na przygotowanie strategii (np. nowego produktu) nie są wykorzystane.

Co robimy?

Zrozumienie

Realizując PROJEKTY TRANSFORMUJĄCE sprzedaż, zaczynamy od zrozumienia wizji organizacji i ambitnych celów długoterminowych (by mieć czas na transformację).

Badamy strategie sprzedaży mające pomóc w realizacji tych celów.

Wspólnie określamy kluczowe miary poszczególnych strategii.

Analiza

Po zrozumieniu najważniejszych strategii definiujemy dla każdej z nich:

• Kluczowe rynki (Mapa Rynku)
• Profile Idealnego Klienta
• Kryteria Kwalifikacji
• Persony zakupowe (LDR)

Plan terytorium

Ostatnim elementem jest Plan Terytorium dla zespołu sprzedaży, wykorzystujący wszystkie wcześniej przygotowane elementy.

Weryfikujemy, czy przyjęte założenia są zgodne z rzeczywistością.

Definiujemy wskaźniki zmiany (leading indicators), które powinny pojawić się w zespole sprzedaży.

Korzyści - Co to daje Targeting?

Dzięki rozpoczęciu projektu z dobrze zdefiniowaną strategią i kierunkami działań dla poszczególnych zespołów sprzedaży, uzyskujemy:

Efekt synergii między różnymi działami wspierającymi sprzedaż, ponieważ wiedzą, co mają robić.

Oszczędność czasu u sprzedawców, którzy nie marnują go na pracę z niekwalifikowanymi klientami i szansami sprzedaży.

Wyższą skuteczność sprzedaży (win rate) dzięki lepszemu dopasowaniu klientów do strategii firmy.

Koncentrację (focus) na wybranych rynkach.

Wskazówki do rozwoju oferty firmy, kompetencji zespołu sprzedaży oraz systemów i narzędzi wspierających sprzedaż.

Dlaczego my?

Targeting jest elementem procesu i metodyki CCS® oraz procesu zarządzania sprzedażą.

•Pozwala przełożyć pomysły zarządu na codzienne działania sprzedawców.

Targeting CCS® definiuje zestaw narzędzi i procedur łatwych do adaptacji w różnych sytuacjach.

•Cenię w tym podejściu minimalizm i prostotę rozwiązań.

Często zadawane pytania

Scroll to Top

Trzymaj rękę na pulsie

Raz w tygodniu prosto do Twojej skrzynki e-mail: 
  • aktualne trendy w złożonej sprzedaży B2B,
  • sprawdzone know-how
  • narzędzia dla handlowców i szefów sprzedaży.
Zgoda 1
Zgoda 2