Prospecting & New Business Development
Jak znaleźć idealnych klientów, dotrzeć do decydentów biznesowych, wzbudzić ich zainteresowanie i otworzyć nowe szanse sprzedaży.
Kurs nowoczesnego prospectingu B2B dla złożonej, konsultacyjnej sprzedaży rozwiązań o wysokiej wartości, złożonych projektów, innowacji, nowych technologii i usług szytych na miarę.

Czy to dotyczy także Twojej firmy?
Jedną z najtrudniejszych części sprzedaży B2B jest pierwszy kontakt i pierwsza rozmowa z
potencjalnym klientem. Zdobycie zaangażowania, umówienie się na pierwsze
spotkanie i stworzenie nowej szansy sprzedaży.
Pierwszym wyzwaniem jest co napisać albo powiedzieć, żeby decydent zgodził się poświęcić Ci
swój czas.
Bez silnej propozycji wartości będziesz słyszeć w kółko te same
obiekcje, a Twoje maile pozostaną bez odpowiedzi.
Drugim wyzwaniem
jest poprowadzić pierwszą rozmowę tak, by potencjalny klient uznał Cię za osobę posiadającą wiedzę i doświadczenie, która jest w stanie pomóc poprawić ich wyniki.
Prospecting to nie jest „zimny telefon”.
Prospecting to przemyślana komunikacja, która wykorzystuje wszystkie dostępne media, która powinna pozycjonować Cię jako kreatora wartości i potencjalnego partnera biznesowego.
Dzwonienie to jedna z metod prospectigu, ale nie jedyna. Jest wiele innych rzeczy, które możesz zrobić, aby nawiązać kontakty z nowymi potencjalnymi klientami i zacząć sprzedaż.
Prospecting All-In-One sprawdzi się u Ciebie jeśli:
Potrzebujesz szybko napełnić lejek sprzedaży
Twój marketing nie pozyskuje wystarczającej liczby leadów
Marketing nie pozyskuje leadów z grupy Twoich potencjalnych klientów premium (TOP100)
W czasach gospodarczej recesji, kiedy decyzje zakupowe podejmują osoby na najwyższych szczeblach organizacji
Chcesz dotrzeć bezpośrednio do decydentów biznesowych w organizacji klienta
Na Twoim rynku jest stosunkowo niewielu potencjalnych klientów i nie możesz pozwolić sobie, żeby „przepalać” kontakty
Chcesz, by Twój zespół skupił się na niewielkiej, precyzyjnie dobranej grupie klientów
Wchodzisz na nowy rynek lub wprowadzasz na rynek nowy produkt/usługę i chcesz upewnić się, że Twoja propozycja wartości "chwyci"
Chcesz pozyskać klientów, których obecnie obsługuje Twoja konkurencja
Jak wygląda kurs w środku
Wiedza merytoryczna, instrukcje użycia narzędzi, przykłady najlepszych praktyk, analizy typowych błędów oraz praktyczne wskazówki wdrożeniowe, zawarte są w krótkich filach wideo. Filmy można oglądać online w dowolnym czasie i wracać do nich dowolną ilość razy. Kurs zawiera ponad 70 filmów - prawie 8 godzin nagrań.
Tu nie chodzi o wiedzę, czy inspirację, lecz o działanie i osiąganie konkretnych wyników. Dlatego w każdej misji zostały przygotowane zadania, które mają na celu szybkie i sprawne wdrożenie nowych metody pracy do codziennej pracy handlowca. Zadania dotyczą rzeczywistej pracy. Nie marnujemy czasu na teoretyczne ćwiczenia.
W kursie do pobrania jest ponad 40 plików, które pomagają zaoszczędzić czas i ułatwiają pracę. Są to gotowe do użycia checklisty, scenariusze rozmów, szablony i wzory maili, schematy kontaktów w mediach społecznościowych, arkusze kalkulacyjne, które ułatwiają mierzenie efektywności i wydajności
Kurs zawiera moduł dla szefa sprzedaży, ze szczegółowymi wskazówkami jak wdrożyć nowe metody pracy, jak zarządzać prospectingiem, jak go mierzyć, oceniać i jak dbać o rozwój kompetencji handlowców w tym obszarze. Kurs zawiera checklisty, arkusze kalkulacyjne i gotowe do wykorzystania schematy.
Moduły kursu
Moduły 1-3 Przygotowanie bazy firm i osób do kontaktu prospectingowego
Przygotujesz charakterystykę firm, które mają największy potencjał zakupowy dla Ciebie.
Określisz kryteria wyboru potencjalnych klientów, w taki sposób, aby dowolny pracownik lub firma zewnętrzna potrafiła bezbłędnie przygotować bazę firm spełniających Twoje oczekiwania.
Ustalisz z kim trzeba rozmawiać, aby sprzedać, sfinansować i wdrożyć Twoje rozwiązanie w wybranej przez Ciebie branży/ na wybranym przez Ciebie rynku.
Zbudujesz bazę firm i osób do działań prospectingowych. Poznasz użyteczne narzędzia (płatne i bezpłatne) , które ułatwią i znacznie przyspieszą Ci pracę nad bazą.
Moduły 4-5 Przygotowanie tematów do rozmów z decydentami oraz komunikatów, które zadziałają na Twoim rynku
Poznasz sposób na określanie tematów do rozmów, które są aktualne, atrakcyjne i ważne z perspektywy decydenta, do którego chcesz trafić.
Przygotujesz odpowiednie komunikaty (treści maili, komunikaty na LinkedIn, scenariusze rozmów), które pomogą CI wzbudzić zainteresowanie klienta, a następnie zdobyć jego zaufanie i zaangażować go w dalsze rozmowy.
Przygotujesz się do prowadzenia rozmów, które będą wartościowe dla klientów, dzięki czemu uzyskasz otwartą drogę do dalszych działań i zakwalifikowania szansy sprzedażowej.
Moduł 6-7 Prowadzenie rozmów prospectingowych i współpraca z sekretarką
Poznasz najlepsze praktyki współpracy z sekretarkami. Przygotujesz swój scenariusz rozmowy z sekretarką, który skutecznie doprowadzi Cię do decydenta.
Przygotujesz się do poprowadzenia rozmowy prospectingowej z decydentem.
Otrzymasz propozycje najskuteczniejszych scenariuszy, które kolejno wzbudzają zainteresowanie klienta, sprawiają, że klient się otwiera, by w finale dowiedzieć się więcej o sytuacji klienta i ocenić szansę na sprzedaż.
Nauczysz się organizować odpowiednio czas i miejsce prowadzenia rozmów prospectingowych, dzięki czemu Twoja efektywność wzrośnie.
Dostaniesz konkretne wskazówki, co warto robić, aby na bieżąco poprawiać swoją skuteczność w pierwszych rozmowach z decydentami.

Zobacz jak uczymy. Obejrzyj przykładową lekcję wideo.
Co zyskasz biorąc udział w kursie
Dotrzesz do klientów, których Ty chcesz pozyskać, a którzy być może sami nigdy do Ciebie nie przyjdą, ponieważ dzisiaj skupieni są na swoich problemach, a w wyciągnięciu do nich pomocnej dłoni może Cię ubiec konkurencja.
Dotrzesz bezpośrednio do decydentów biznesowych, zaangażujesz ich i skrócisz cykl sprzedaży, nie tracąc czasu na mozolne przebijanie się od dołu organizacji.
Obalisz popularne mity na temat prospectingu - że jest trudny i czasochłonny, że klienci nie chcą rozmawiać ze sprzedawcami.
Zaoszczędzisz mnóstwo czasu i niepotrzebnego stresu - przekonasz się, że szczęście w biznesie sprzyja dobrze przygotowanym.
Szybko zbudujesz silny lejek sprzedaży i zapewnisz swojej firmie (i sobie) systematyczne przychody.
Co mówią nasi klienci

Praca z CCS® była bardzo praktyczna, szybko potrafiliśmy z sensem te wszystkie działania przeprowadzać i co najciekawsze - były one dla nas takie zupełnie naturalne. Nasze wyniki poszły mocno w górę. Dla przykładu, liczba spotkań z decydentami u potencjalnych klientów wzrosła dziesięciokrotnie.
Agnieszka Tokarska - liderka zespołu prospectingu Helikon Meble Biurowe

W prospectingu liczą się przede wszystkim dobre, sprawdzone techniki i narzędzia oraz solidne przygotowanie. My w pierwszym miesiącu pracy z metodyką CCS® mieliśmy współczynnik pozytywnych odpowiedzi od klientów na pierwsze wiadomości mailowe na poziomie 18%. Musieliśmy zwolnić tempo prospectingu, żeby moc poświęcić wystarczającą ilość czasu osobom, które poprosiły nas o kontakt.
Artur Buła - CEO Bi Modal Solutions

Pracując z CCS® szybko nauczyliśmy się jak robić prospecting wydajnie i skutecznie. Zobaczyliśmy ile błędów popełnialiśmy wcześniej i ile czasu marnowaliśmy na nieefektywne działania. Teraz każdy z handlowców działa zgodnie z nową ścieżką i co zadziwiające, nie trzeba ich do tego specjalnie motywować, ponieważ to działa!
Natalia Kowalik-Wikiera - Dyrektor Sprzedaży, BMM

Przed rozpoczęciem współpracy z CCS® nie zdawałem sobie sprawy, jaką ogromną rolę w prospectingu odgrywa dobre przygotowanie treści, skryptów, historii sukcesu, rytmu pracy i narzędzi. Wiedzy na temat prospectingu jest na rynku naprawdę dużo, ale trudno jest samemu to wszystko zebrać i przygotować. Tutaj dostaliśmy wszystko co niezbędne w postaci gotowych do wykorzystania wzorów i praktycznie od razu mogliśmy zacząć działać.
Robert Jastrzębski - Dyrektor Sprzedaży, Europa Systems
Wykup dostęp do kursu
PROSPECTING All-In-One™
970 zł + VAT
- Wszystkie moduły kursu Prospecting All-in-One
- Dedykowany kurs dla managera sprzedaży VIP Zarządzanie Propectiniem
- Dostęp do kursów: Planowanie działań prospectingowych, Tworzenie prospectingowej bazy danych
- Zadania wdrożeniowe
- Dostęp na 6 miesięcy
- BONUS: Kurs online Prospecting w trudnych czasach
- Możliwość wykupienia sesji online z dedykowanym mentorem
* Cena dotyczy udziału w szkoleniu jednego uczestnika.
PROSPECTING All-In-One™ Enterprise
Pełne wdrożenie metodyki dla większych zespołów sprzedaży oraz dla dedykowanych zespołów New Business Development/SDR
- Wszystkie cechy pakietu Premium oraz...
- Wszystkie moduły kursu online - dostęp do platformy dla całego zespołu
- Sesje online pytań i odpowiedzi z dedykowanym mentorem
- Indywidualne sesje online z dedykowanym mentorem dla Managera Sprzedaży.
- Dedykowany "Prospecting Playbook" - podręcznik prospectingu w Twojej firmie. Zawiera min. wypracowane w trakcie projektu pod okiem trenera i sprawdzone w działaniu, metody pracy, narzędzia i najlepsze praktyki prospectingowe dla Twojego zespołu.
Najczęściej zadawane pytania
Pojedyncza lekcja trwa od 20 minut do 40 minut. Udział w programie będzie wymagać około 3-4 godzin zaangażowania Twojego zespołu w każdym tygodniu. To czas potrzebny na obejrzenie kolejnej lekcji, przygotowanie się do zadania wdrożeniowego, refleksję i podsumowanie wyników.
Wszystkie zadania wdrożeniowe sprzedawcy wykonują w ramach swoich codziennych obowiązków. To nie są działania dodatkowe, to normalna praca związana z pozyskiwaniem nowych klientów, którą handlowcy powinni wykonywać systematycznie w każdym tygodniu. Z tą jednak różnicą, że tutaj będą mieli praktyczne wskazówki co i jak robić, żeby prospecting zajmował mniej czasu, a jednocześnie, żeby był maksymalnie skuteczny.
Otrzymasz dostęp do dedykowanej, przyjaznej w obsłudze platformy kursowej na platformie akademia.customercentric.pl. Kurs składa się z nagrań i screencastów oraz prezentacji. Dodatkowo przygotowane są materiały w plikach Word, Excel i PDF do wydrukowania.
Bezterminowy dostęp oznacza, że można dowolnie długo zwlekać z rozpoczęciem wdrożenia zmiany. Obejrzenie i zastosowanie wszystkich lekcji i zadań wymaga około 6 tygodni, dlatego udzielamy dostępu do kursu aż na 6 miesięcy. Po tym okresie, możesz wydłużyć dostęp do kursu na bardzo preferencyjnych warunkach.
Kurs został stworzony tak, abyś mógł pracować we własnym tempie, czasie i miejscu. Webinaria są nagrywane i udostępniane na platformie lub w zamkniętej grupie na Facebooku.
Twój zespół ma możliwość korzystania z pełnej opieki Mentora poprzez zamkniętą grupę na Facebooku. Będziesz także mógł wziąć udział w ćwiczeniach dodatkowych, warsztatach LIVE i dyskusjach.
TAK. W celu zakupu kursu na raty, przejdź do koszyka zakupu, podaj swoje dane i wybierz opcję płatności – „Przelew bankowy”. Potem napisz do nas maila podając:
1) Numer faktury proforma;
2) Informację, czy wolisz dwie czy trzy raty;
Wystawimy odpowiednią fakturę proforma. Po otrzymaniu przelewu, uruchomimy dostęp do kursu i do grupy na Facebooku. Kolejne faktury będą wystawiane na początku miesiąca.
Nie, podane ceny są cenami netto. Gdy przejdziesz do koszyka i płatności zobaczysz cenę z VAT.
Tak. Po opłaceniu kursu (przelewem lub kartą kredytową) natychmiast otrzymasz fakturę VAT. Jeżeli wybierzesz płatność przelewem bankowym (lub przy zakupie kursu na raty), otrzymasz emaila z danymi do przelewu a potem fakturę pro-forma. Po opłaceniu kursu, otrzymasz odpowiednią fakturę VAT.
Aktualnie nie ma takiej możliwości. Za to powyżej możesz zobaczyć jedną z przykładowych lekcji kursu Prospecting All-In-One™.
Dlaczego warto pracować z nami
Nie rzucamy Ci zbioru przypadkowych taktyk. Dajemy Ci sprawdzony SYSTEM – metodykę sprzedaży, którą stosują i wysoko cenią skuteczni handlowcy B2B w Polsce i na świecie.
Metodyka CustomerCentric Selling® to sprawdzone know-how, narzędzia i taktyki, które odkryją przed Tobą absolutnie nową jakość sprzedaży i poprowadzą Cię krok po kroku do oczekiwanych rezultatów.
Nie musisz tracić czasu i dochodzić do tego co naprawdę działa, metodą kosztownych prób i błędów.
Metodyka CustomerCentric Selling® sprawdziła się w wielu firmach w Polsce i na Świecie. Pomogła wielu firmom odnieść sukces na rynku. Sprawdź jakie firmy zaufały nam w Polsce.
Mamy ponad 15 lat doświadczenia we wdrażaniu metodyki CustomerCentric Selling® w polskich firmach – od dużych przedsiębiorstw aż po całkiem małe, rozpoczynające swoją przygodę na rynku start-upy.
Oddajemy do Twojej dyspozycji zespół naszych najlepszych specjalistów:

Kurs prowadzi Magdalena Pawlak – konsultant i trener metodyki CustomerCentric Selling®.
Magdalena jest praktykiem sprzedaży z wieloletnim stażem i doświadczonym menedżerem sprzedaży. Specjalizuje się w metodach prospectingowych w sprzedaży B2B oraz zarządzaniu procesami Inside Sales.
Odczarowuje prospecting i uczy krok po kroku jak go robić efektywnie i skutecznie.

Nad motywacją uczestników i organizacją świata online czuwa Patrycja Błach.
Patrycja jest specjalistą w obszarze edukacji zdalnej. Potrafi poskromić technologię, ale również zaprojektować i przeprowadzić działania, dzięki którym samodzielna nauka online jest skuteczna i przyjemna.
Przypomina, motywuje, pomaga w nauce organizacyjnie, technicznie i merytorycznie.

Nad kursem od strony metodycznej czuwa Grzegorz Domagała.
Grzegorz od ponad 15 lat jest ewangelistą, licencjonowanym trenerem i konsultantem metodyki CustomerCentric Selling®.
Jest doświadczonym handlowcem i menedżerem sprzedaży, z wieloletnią karierą w branży nowych technologii.
Czuwa nad stałym dopływem do programu świeżych pomysłów, nowych metod i trendów.

Aniołem stróżem programu i brakującym ogniwem łączącym sprzedaż i marketing jest Dorota Bienicewicz.
Dorota jest handlowcem i menedżerem sprzedaży z wieloletnim stażem w branży technologicznej. Jest również licencjonowanym trenerem i konsultantem metodyki CustomerCentric Selling®.
Pokazuje jak pogodzić sprzedaż z marketingiem, ku ich obopólnej korzyści.