SZKOLENIE
Warsztaty
CustomerCentric Selling®
Firmy prowadzące badania w obszarze sprzedaży (CSO Insight, Sales Benchmarking Index, Aberdeen Group) próbując ustalić co jest prawdziwym sednem tego, że najlepsze organizacje sprzedaży działają tak efektywnie, odkryły zgodnie, że w firmach tych istnieje zdefiniowana, powtarzalna ścieżka, którą sprzedawcy podążają w swojej pracy z klientem. Firmy te mają dobrze zdefiniowany proces sprzedaży, powiązany z procesem zakupu klienta. Włożyły wiele wysiłku, by zbudować efektywne, przewidywalne środowisko handlowe oparte o standardy, miary i najlepsze praktyki.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest wszechstronne przygotowanie uczestników do profesjonalnej, efektywnej pracy w zawodzie handlowca na rynkach B2B, poprzez dostarczenie im modelu procesu, metod pracy, narzędzi oraz rozwój umiejętności niezbędnych na każdym etapie procesu sprzedaży B2B – od nawiązywania pierwszych kontaktów biznesowych z potencjalnym klientem, aż po negocjacje i podpisanie kontraktu.
Celem szkolenia jest także zapoznanie menedżerów i właścicieli firm ze sprawdzonym, skutecznym modelem procesu sprzedaży B2B, na bazie którego mogą wypracować i wdrożyć dopasowany do swojej specyfiki organizacyjny proces sprzedaży i zarządzania sprzedażą i ciągle go doskonalić.
Profil uczestnika
Szkolenie przeznaczone jest dla Handlowców B2B, KAM-ów, Business Development Managerów, oraz wszystkich osób odpowiedzialnych za sprzedaż złożonych rozwiązań dla klientów biznesowych, a także menedżerów i właścicieli firm odpowiedzialnych za strategię sprzedaży i jej wyniki.
Wymagana wiedza/doświadczenie: przynajmniej kilkumiesięczne doświadczenie w kontaktach handlowych z klientami biznesowymi.
Czego nauczą się uczestnicy
Program szkolenia obejmuje kompletną metodykę sprzedaży B2B (proces, taktyki, narzędzia, umiejętności) – od pierwszego kontaktu z klientem, identyfikacji i docierania do osób decyzyjnych, poprzez kreowanie zainteresowania, analizę celów i problemów biznesowych klienta, budowanie wizji rozwiązania, analizę wartości biznesowej rozwiązania i kreowanie propozycji wartości, aż do podpisania kontraktu.
Metodyka CustomerCentric Selling® to kompletny przewodnik sprzedaży B2B, który dostarcza handlowcom pełnej wiedzy o tym, co w sprzedaży B2B należy robić na każdym jej etapie oraz umiejętności, które pozwalają działać efektywnie i systematycznie osiągać założone wyniki.
Metodyka dostarcza także handlowcom i organizacji wielu narzędzi (arkusze, scenariusze, skrypty, modele), które ułatwiają handlowcom codzienną pracę, przyspieszają rozwój umiejętności oraz pomagają budować wiedzę sprzedażową w organizacji (sales content) i dzielić się nią w zespole.
- Rozumieć jak organizacje podejmują decyzje zakupowe, jak dysponują budżetem, jakie kryteria stosują do wyboru inwestycji
- Planować i prowadzić systematyczny prospecting – inicjować sprzedaż z decydentami biznesowymi, wzbudzać ich zainteresowanie
- Oceniać w jakim momencie procesu decyzyjnego jest klient i dobierać adekwatne działania
- Prowadzić sprzedaż na poziomie decydentów biznesowych – kluczowe tematy rozmów, koszt vs. inwestycja
- Analizować cele biznesowe i sytuację biznesową klienta
- Kreować wizję rozwiązania opartą na scenariuszach zastosowań biznesowych
- Tworzyć w organizacji klienta poczucie pilności decyzji, motywować klienta do decyzji poprzez wartość biznesową (analiza kosztów do korzyści, koszty braku decyzji)
- Eliminować z rozmów z klientami nacisk na cenę produktu i upusty na korzyść wartości biznesowej
- Prowadzić proces sprzedaży w oparciu o uzgodniony z klientem plan, utrzymywać kontrolę w procesie sprzedaży
- Bronić ceny i negocjować korzystne dla obu stron warunki współpracy
- Budować podstawy długotrwałej relacji i współpracy z klientem – tworzyć i wykorzystywać mierniki sukcesu, budować historię wspólnego sukcesu
- Kwalifikować sprzedaż, realistycznie oceniać szanse na sprzedaż na każdym jej etapie
- Zarządzać lejkiem sprzedaży, planować działania, które zapewnią realizację planów sprzedaży
Program szkolenia
Szkolenie realizowane jest w oparciu o licencjonowany program CustomerCentric Selling®. Główne punkty programu szkolenia:
- Proces CustomerCentric Selling – na czym polega przewaga podejścia procesowego w sprzedaży B2B
- Kluczowe założenia CustomerCentric Selling®
- Kluczowe kompetencje w sprzedaży B2B – znajomość biznesu klienta, znajomość zastosowań oferowanych produktów/usług w biznesie klienta, kompetencje sprzedaży
- Proces zakupu klienta vs proces sprzedaży
- Jak klienci biznesowi podejmują decyzje
- Kluczowi gracze, linia budżetu
- Cele i problemy biznesowe klienta
- Scenariusze użycia produktów i usług, Solution Development Prompter
- Kreowanie i przebudowa wizji rozwiązania
- Kwalifikacja Championa
- Analiza wartości biznesowej rozwiązania, tworzenie propozycji wartości
- Scenariusze rozmów z Decydentami
- Spotkanie Kwalifikujące Sprzedaż
- Kontrola procesu sprzedaży – notatki, potwierdzanie, ustalenia
- Refocus meeting – odzyskiwanie kontroli w procesie sprzedaży
- Definiowanie mierników sukcesu dla długofalowej współpracy
- Zamykanie sprzedaży
- Obrona ceny i negocjacje
- Sposoby inicjowania procesu sprzedaży na poziomie decydentów, wzbudzanie zainteresowania
- Zarządzanie lejkiem sprzedaży, planowanie działań
- Prezentacje case’ów przygotowanych przez uczestników
- Procedury wdrożenia CustomerCentric Selling do codziennej pracy
Czas trwania: 4 dni (32h) + praca uczestników nad case study w podgrupach, pod opieką trenerów
W jaki sposób pracujemy
Podstawy teoretyczne przekazujemy w formie mini wykładów. Teorię wzbogacamy licznymi przykładami z realnego biznesu. Uczestnicy rozwijają umiejętności praktyczne poprzez ćwiczenia role-play, podczas których każdy z uczestników ćwiczy zawsze z trenerem lub coachem – praktykiem CustomerCentric®. Zapewnia to wysoką jakość merytoryczną ćwiczeń oraz fachową korektę i informację zwrotną.
Uczestnicy są angażowani przez trenerów do udziału w dyskusjach, mogą na bieżąco rozwiewać swoje wątpliwości, a także analizować wspólnie z trenerem swoje rzeczywiste przypadki i problemy w sprzedaży.
Case study
W trakcie szkolenia uczestnicy – w 3-4 osobowych grupach – pracują nad strategią sprzedaży dla wybranego klienta z użyciem metodyki i procesu CustomerCentric Selling®. Każdego dnia pracy nad case study uczestnicy starają się zastosować wiedzę i umiejętności zdobyte podczas szkolenia. W ćwiczeniu tym każdą grupę wspiera dedykowany coach – praktyk CustomerCentric Selling®.
Zadanie to pozwala powtórzyć na bieżąco materiał z każdego dnia szkolenia, użyć wiedzy i nowo poznanych narzędzi w praktyce, a także zwrócić uwagę na te elementy, które umknęły uwadze uczestnika, albo nie były dla niego w pełni zrozumiałe i wyjaśnić wątpliwości z coachem, albo indywidualnie omówić trudniejsze kwestie czy narzędzia.
Opinie uczestników
Szukam innych usług wspierających Efektywną Sprzedaż
Wróć do strategii
Szukam innej strategii
Wróć do listy strategii