Jak wybrać proces i metodykę sprzedaży dla swojej organizacji

Tydzień temu pojawiła się w TrainingIndustry.com lista TOP20 Sales Training Company 2018.
Z dumą i wielką przyjemnością donoszę, że metodyka CustomerCentric Selling® znalazła się na tej liście 10 raz z rzędu. Jest to naprawdę powód do dumy, ponieważ w tym rankingu głosują przede wszystkim użytkownicy portalu trainingindustry.com – czyli klienci.

Piętno sprzedawcy

Nastała ostatnio taka moda, żeby nie nazywać sprzedawców sprzedawcami. Trudno jest znaleźć kogoś, kto miałby na wizytówce tytuł  „Sprzedawca”. Są zaufani doradcy, partnerzy, opiekunowie klienta, menedżerowie relacji, konsultanci a nawet facylitatorzy.
Dlaczego? Czyżby zdobywanie zamówień od klientów i zarabianie pieniędzy dla naszych firm, aby rosły i się rozwijały, to był jakiś obciach?

Decydent to nie kosmita – można się z nim dogadać

Jestem szefem sprzedaży. Miałem przyjemność zarządzać już sprzedażą w firmie handlowej, usługowej i produkcyjnej. Wszystkie z nich łączyło to, że zawsze była to sprzedaż B2B i zawsze moje działy miały do czynienia z tak zwanym decydentem biznesowym. Jak dobrze wszyscy wiemy – to trudny rozmówca. Przez bardzo długi czas, sen z powiek spędzało mi zmartwienie, jak pomóc moim podopiecznym tak, żeby te spotkania przynosiły oczekiwany efekt.

Wszyscy sprzedawcy używają skryptów

Większość handlowców twierdzi, że nie używa skryptów i nigdy, przenigdy nie będzie ich używać.
W rzeczywistości, wszyscy sprzedawcy używają skryptów, a ci którzy odnoszą ogromne sukcesy, dodatkowo cały czas je doskonalą. Wiedzą, co powiedzieć, wiedzą kiedy i jak to powiedzieć.
I nie przejmują się tym, że używają skryptów.